NEXUS ma plan podbicia światowego rynku. Jest polski akcent!
Grupa zakupowa NEXUS Automotive International SA ujawniła szczegóły kilku inicjatyw, które mają
pomóc jej osiągnąć pozycję lidera na globalnym rynku Aftermarket. W nowej strategii znalazło się
miejsce dla Huberta Słoka, który objął stanowisko Network Managera NEXUSa w regionie EMEA.
Plany grupy NEXUSGrupa zakupowa NEXUS to projekt powołany do życia w 2014 r. Zrzesza dystrybutorów części do pojazdów ze wszystkich regionów świata, także dwie polskie firmy - Autos i Inter Land. Siedziba organizacji znajduje się w Genewie, ale to w innym szwajcarskim mieście - Montreux - ujawniono najważniejsze decyzje dotyczące planów dalszej działalności. NEXUS ma ambicje międzynarodowej ekspansji. Jest już obecny w 84 państwach, ta liczba wciąż ma według zapowiedzi powiększyć się do ponad 100. Nie zapomina także o realizacji celów podstawowych, jak zwiększanie zysków firm należących do grupy. Pomóc mają w tym takie projekty jak N! Akademia - program aftermarketowy oferujący szeroką paletę szkoleń technicznych i sprzedażowych. Lepszą integrację członków grupy ma zapewnić sieciowy projekt CON!NECT, natomiast narzędzie N! SLOW MOVER ma pomóc w obrocie towarami wolno rotującymi. Członkowie będą mieli także dostęp do narzędzia analitycznego IT. Grupa chce zwiększyć łączny skonsolidowany obrót swoich członków z obecnego poziomu 7,25 mld Euro do 9 mld Euro w tym roku. - „Według naszej wizji NEXUS ma być liderem - już nie "pretendentem". Ponieważ to właśnie globalność jest jedną z naszych największych innowacyjności, podpisanie 50 umów o zasięgu światowym jest wydarzeniem bez precedensu w historii światowego rynku Aftermarket." - powiedział Gael Escribe, CEO NEXUSa. Największym rynkiem dla grupy NEXUS jest obecnie Zachodnia Europa. Według planów na rok 2016 może się to zmienić, ze względu na wzrost w Ameryce Północnej. Europa Wschodnia jest obecnie trzecim rynkiem NEXUSa. Grupa planuje w najbliższym czasie zwiększyć swój udział na rynku azjatyckim, szczegółnie w regionie Chin. Ważne stanowisko dla Polaka
- „Formuła i strategia grupy NEXUS okazała się bardzo skuteczna. W ciągu zaledwie dwóch lat udało się z nawiązką zrealizować zakładane cele. Obecnie osiągany obrót na poziomie ponad 7 mld € znacząco przekracza początkowe założenia. Bez wątpienia wpływ na tak szybki wzrost ma to, co najbardziej nas wyróżnia - podejście globalne. NEXUS nie koncentruje się tylko na Europie, lecz także na rynkach takich jak Ameryka Północna, Bliski Wschód czy Afryka, które są bardzo ważne dla naszych partnerów. Naturalnie wraz z rozwojem grupy pojawiło się wiele nowych inicjatyw, projektów i stąd decyzja o utworzeniu nowego stanowiska. Jako Network Manager będę zajmował się koordynacją współpracy pomiędzy naszymi dostawcami i członkami. Klasyfikacją ich potrzeb, a także stymulacją do osiągania nowych celów, jak np. rozwój wspólnej marki własnej czy koncepcji Nexus Auto. W realizacji założeń zwiększenia integracji i współpracy pomoże nam nowy projekt CON!NECT, który będzie interaktywnym kompendium wiedzy i platformą wymiany myśli dla wszystkich partnerów i dostawców w ramach grupy." - powiedział nam Hubert Słok.
Konferencja biznesowa NEXUSa odbyła się w szwajcarskim Montreux, w dniach 3-5 lutego 2016 r.
Żródło artykułu: www.motofocus.pl |